Мощен граждански протест във Видин за тунел под Петрохан и скоростен път

Стотици възмутени граждани на Видин се събраха на мощен протест с искане за строителство на тунел под Петрохан и за бързо стартиране на изграждането на четирилентов високоскоростен път Видин - Ботевград. Дългата няколко километра колона от автомобили направи шествие от "Технополис" до ТЕЦ Видин, за да покаже нетърпимостта си към отлагането на решаването на инфраструктурните проблеми на Северозападна България.

В "Граждански протест ЗА Видин" се включиха и общинските съветници от левицата Димитър Велков, Людмил Димитров, Мария Джамазова и Борил Христов. 

"Ние също сме граждани и не може да не изразим за пореден път позицията си по този въпрос, която е последователна през годините. Хората, които днес се включиха в протеста, потвърждават нашата правота - от 2013 г. ние настояваме за строителство на пътя, а когато бяхме на власт през 2013 и 2014 г. предприехме реални стъпки това да се случи", коментира Димитър Велков.

Той припомни, че през 2013 г. правителството на БСП е възложило проектирането на скоростния път и благодарение на това днес вече има готови проекти. През 2014 г. със съдействието на тогавашния председател на НС Михаил Миков строителството на пътя бе включено като приоритет за финансиране в ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., но предишното правителство на Борисов го извади и затова сега има проблем с осигуряване на средства.

Управляващите трябва да чуят гласа ни и се надяваме да са разбрали, че гражданите повече няма да търпят празни обещания,  защото днес тук има хора с различни политически убеждения, но с една грижа - за бъдещето на Видин и региона, посочиха съветниците от левицата.

В протеста се включиха и от партия "Възраждане", които разпространиха и специална декларация преди седмица, подписана от председателя им Валери Сираков. Не беше забелязан никой от четиримата видински депутати, дори и двамата от опозицията Филип Попов и Цветан Топчиев, въпреки че са били поканени.

Както "Фактограф" вчера писа, шефът на АПИ инж.Дончо Атанасов обяви, че за строителството на първите два лота с обща дължина 85 км ще бъдат избрани изпълнители до края на 2018 г., а в самото начало на 2019 г. то ще започне.