ГЕРБ с пет въпроса към кмета на Видин

Общинските съветници от групата на ГЕРБ разпространиха отворено писмо до кмета и председателя на Общински съвет - Видин. В документа те отново призовават местният управник да се води в действията си от интересите на гражданите и представи нова инвестиционна програма на общината, която да е в съответствие със законите, в интерес на хората и да не дава възможност за извършване на тъмни договорки и сделки:
"Както добре знаете, ПП ГЕРБ и СДС през 2020 г. подписват споразумение за подкрепа на ефективно и прозрачно управление на Община Видин. В изпълнение на това споразумение общинските съветници на ГЕРБ не подкрепиха предложената от Вас „Инвестиционна програма“ за 4.3 млн.лв. и я определиха като незаконна и неефективна. В подкрепа на нашата позиция бяхме изложили множество аргументи, някои от които ще Ви припомним:
1. Десетократно завишаване на цените на асфалтиране на улици;
2. Ремонт на несъществуващи улици;
3. Ремонт на несъществуващи спортни площадки;
4. Ремонт на новоремонтирани улици и паркинги;
5. Ремонт без проект и без гаранция от строителя.
Няколко примера:
1. ул. „Шейново“ – с площ 852 кв. м, асфалтиране на стойност 155 000 лв. (или 182 лв./кв. м).
2. ж.к. „Крум Бъчваров“, бл. 28 и бл. 29 – с площ 426 кв. м, асфалтиране на стойност 230 000 лв. (или 540 лв./кв. м).
3. ул. „Димитър Мишев“ – с площ 660 кв., асфалтиране на стойност 110 000 лв. (или 167 лв./кв. м).
5. Паркинг при стадион „Георги Бенковски“ – новоасфалтиран предвижда се асфалтиране на стойност 110 000 лв.
6. Паркинг при Спортна зала „Фестивална” и съседна улица, които са в отлично състояние - предвижда се ремонт за 80 000 лв.
7. Ремонт на спортна площадка, която не съществува - 230 000 лв.
Господа управляващи !
Обществените поръчки трябва да се провеждат в съответствие с прозрачни и конкурентни процедури, които да гарантират най-добро качество на услугите и справедливи цени за гражданите.
От личен пост на д-р Ценков през 2021 г. разбираме, че за преасфалтирането на 20 кв. м. пред дома му е заплатил със собствени средства сума от 411 лв. с ДДС. Прави впечатление, че когато кметът плаща от собствения си джоб асфалтът струва около 20 лв./кв.м., но когато плаща от джоба на общината, цената се покачва десетократно. С оглед на тази информация, искаме да изразим нашата сериозна загриженост относно прозрачността и законността на извършените процедури.
Като представители на гражданите на Видин ние имаме задължението да защитаваме техните интереси и да осигурим прозрачност и отговорност при изразходване на публичните средства. В този контекст, ние Ви призоваваме да предоставите ясно обяснение относно гореизнесените факти, като отговорите на следните въпроси:
1. Защо са завишени десетократно цените на асфалтирането?
2. Как се ремонтират несъществуващи улици?
3. Как се ремонтират несъществуващи спортни площадки?
4. Защо да се ремонтират новоремонтирани улици и паркинг?
5. Защо искате да се ремонтира без проект и без гаранция?
Вярваме, че съвместните ни усилия могат да доведат до установяването на истината и възстановяването на доверието на гражданите в процесите на обществените поръчки. Очакваме да внесете в Общинския съвет нова „Инвестиционна програма“ , предвидена да се реализира през капиталови разходи, като по този начин осигурим средства за тройно повече ремонтирани обекти и без възможност за отклоняване на средства от тъмни субекти".